Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2008 20:12 - За кучето в мен...
Автор: desimonova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 560 Коментари: 0 Гласове:
0



Мислиш, че мислиш. Разсъждаваш... Но предимно забравяш... Лошото е, че го осъзнаваш едва когато вече е прекалено късно да спреш да забравяш. Т.е. когато започнеш да остаряваш.

И започваш да си задаваш въпроси. А сега какво? Какво се случи с мен... какво толкова направих в годините зад мен, че те минаха така бързо? Къде остана детството? Къде остана прекрасното мислене... размишляването върху мечтите, трупането на идеи?

Всичко се изгубва в ежедневието. Ти се загубваш в ежедневието... Отначало се бориш... Намираш нови хобита, приятели, забавления... Противостояваш, доколкото можеш. И накрая се предаваш. Потъваш във сивата река, отдаваш се на монотонното лъкатушене и така... дните, седмиците, годините се нижат без спир и се отразаяват само... когато седнеш в лекарския кабинет и ти зададат въпроса: „На колко години си?” И тогава сякаш съдбата ти забива шамар в лицето. На колко съм всъщност? На колко? А на колко бях? И кога станах на толкова?

Най-плашещо във всичките тези размисли е истината. А тя е, че даже не си и разбрал кога си остарял. Животът е вървял покрай теб, докато си се носил по сивото течение.

И тогава... тогава си спомняш, че трябва да мислиш, да споделяш, да се оглеждаш по-често в хората около теб и да се питаш „Какво искам от живота?”. Започваш да търсиш, да се ровиш из паметта си, за да откриеш... какъв съм, какъв исках да стана... и най-вече защо.

Осъзнаваш, че времето тече бавно, когато си млад. Млад извън годините си, млад в душата си, в усещанията си, трепетите... А ти си ги загубил. И борбата започва отначало. Искаш да се върнеш там, където си бил... но не можеш и от тази нелепа истина боли.

Но болката се подтиска... с мисълта, че „утре” е твоят ден да се върнеш към живота. Отваряш очи, усмихваш се, поемаш дълбоко дъх, за да усетиш къде са дробовете, отваряш вратата и с детско любопитство опознаваш околностите... Сякаш не си живял на това място до момента. И откриваш, че светът може да бъде много интересен, ако само се вгледаш в него. Ако отвориш очите си за него, ако гледаш и виждаш – ще те види и той. И тогава усещаш вятъра в косите, натискаш педала на газта и усещаш подскачащото ниво на адреналина.

Казваш си: Жив съм, тук съм... вижте ме... И прегръщаш отново истинската емоция от живота.

Някъде дълбоко в себе си разчупваш бисквитката с късмета и откриваш, че твоят късмет е умението да се връщаш. Макар и за кратко... но се връщаш, помниш и попиваш с цялото си същество живота.

 

image

Години назад моя учителка, предопределила философския поглед върху живота ми, каза: Животът е игра! И аз й повярвах. Вярвах със всяка фибра на тялото си, че ако не играеш с живота, той ще си играе с теб.

Затова... играта тепърва започва... Не забравяйте никога да играете, за да дефинирате сами живота си.



Тагове:   мен,


Гласувай:
0



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: desimonova
Категория: Забавление
Прочетен: 21799
Постинги: 4
Коментари: 3
Гласове: 11
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930